78. Faiz Kuranda Neden Haram Kılınmıştır?

Kuran Bakara Sure2 Ayet275 : Riba (faiz) yiyen kimseler, şeytan çarpan kimse nasıl kalkarsa ancak öyle kalkarlar. Bu ceza onlara, "alışveriş de faiz gibidir" demeleri yüzündendir. Oysa Allah, alışverişi helal, faizi de haram kılmıştır. Bundan böyle her kim, Rabbinden kendisine gelen bir öğüt üzerine faizciliğe son verirse, geçmişte olanlar kendisine ve hakkındaki hüküm de Allah'a kalmıştır. Her kim de yeniden faize dönerse işte onlar cehennem ehlidirler ve orada süresiz kalacaklardır.

Bu ayeti anlamak için faizin ne olduğunu anlamak mecburiyetindeyiz.

Biraz matematik yapalım.

Bir dünya hayal edin. Para daha icat edilmemiş. Faiz de yok haliyle.

Böyle bir dünyada herkes mallarını başkasının malı ile değiştiriyor. Yani Ticaret değiş-tokuş ile yürüyor.
Kimsede parada yok altın da yok. Faiz de yok.

Bu dünyaya ben geliyorum ve diyorum ki :

Arkadaşlar. Bu şekilde ticaret zor sizler için. Ben daha kolay bir yolunu buldum. Para icat ettim. Bu para ile alışverişiniz kolaylaşacak.
Sizler kabul ediyorsunuz.

Size para vermeden önce yaşadığınız şehirin muhtarına gidip para basma yetkisini sadece bana vermesi için onu ikna ediyorum. O da bu güzel fikir karşılığında ikna oluyor.

Şimdi faizi anlamanız için ufaktan başlıyoruz. Önce sadece 1kişiden.

(Gazi bey soruyu cevaplamıştı onun ismini kullanalım müsade ederse)

1. Gazi beye gidiyorum ve diyorum ki ben para icat ettim bu parayı al ve bununla ticaret yap. O da kabul ediyor. Makinemde basmış olduğum 1000 lirayı Gazi bey benden almak istiyor. Diyorum ki 1dakika. Sana bu parayı vereceğim. Ama sadece 1senelik. 1 sene sonra parayı geri istiyorum. Artı emeğime karşı %10 faiz.

Yani ben Gazi beye 1000lira veriyorum ve o bana 1sene sonra 1100 lira geri vermesi gerekiyor.

Ama ben sadece 1000lira bastım . Tek para basan benim. Ve başka para yok. Yani sadece 1000lira var dünyada.

Gazi beyin borcu ama 1100lira.

Nerede geriye kalan 100 lira?? Nasıl ödeyecek Gazi bey bu 100 lirayı.

ÖDEYEMEZ. ÇÜNKÜ FAİZ HİÇBİR ZAMAN ÜRETİLMEZ. ÜRETİLEMEZ. PARA OLARAK BASILMAZ.

Yani Gazi bey bu eksik olan 100lirayı ödeyebilmesi için borç karşılığında gösterdiği garanti olarak ya evini ya da toprağını veya iş gücünü bana vermek mecburiyetinde.

Gelelim 2. Örneğe :

Bu sefer 5000lira bastım. Bu 5000lirayı eşit şekilde 5 kişiye borç olarak veriyorum.

Ahmet bey 1000lira
Mehmet bey 1000lira
Kemal bey 1000lira
Hasan bey 1000lira
Gazi bey 1000lira

Aldıkları para 1000er lira.

Faiz %10 yine.

Bana 1sene sonra herkes 1100er Lira vermek mecburiyetinde.

Ahmet beyin borcu 1100lira
Mehmet beyin borcu 1100lira
Kemal beyin borcu 1100 lira
Hasan beyin borcu 1100lira
Gazi beyin borcu 1100lira

Toplam borç 5500lira.

500lira yine yok. Ama bu 1sene içinde bu 5kişi birbirleri ile alışverişten sonra bakalım ne oldu.

Örnek : 1sene sonraki durum. Herkesin birbiri ile alışverişi ne getirdi veya ne götürdü??

Ahmet beyin 1300lirası var
Mehmet beyin 600lirası var
Kemal beyin 700lirası var
Hasan beyin 1000lirası var
Gazi beyin 1400 lirası var

Toplam 5000lira.

Piyasadaki para da değişiklik yok. Aynı miktar para hala mevcut.

Şimdi1sene geçmiş vaziyette herkes bana borcunu ödemek mecburiyetinde.

Herkesin borcu 1100er lira.

Ahmet beyin 1300lirası var.
1300lira - 1100 lira = 200lira kazançlı

Mehmet beyin 600lirası var
600lira - 1100 lira = eksi 500lira. Mehmet beyin 500lirası eksik bana ödemesi gereken 1100liradan.
Yani Mehmet beyin 500liralık arazisini elinden alabilirim.

Kemal beyin 700lirası var.
700 - 1100 = 400lira eksik. Gitti 400liralık arazi

Hasan beyin 1000lirası var
1000 - 1100 = 100lira eksik.  Gitti 100liralık arazİ

Gazi beyin 1400lirası var.
1400 - 1100 = 300lira kar. Gazi bey borçsuz.

Ne oldu ???

Sadece kağıdın üzerine para yazdım ve başkasının para yapmasını yasakladım.

Her bastığım para kağıdını faizle insanlara verdim. Karşılığında onların arazileri benim oldu.

Hiçbirşey yapmadan insanların servetleri elime geçti.

Faiz sisteminde kazanan yoktur.

Kazanan sadece Bankalardır. Faiz reell birşey değil.

FAIZ SADECE BİR HAYAL ÜRÜNÜDÜR.
#FK

Yorum Gönder

[blogger]

Author Name

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.